Audi празнува 25-ия рожден ден на TDI и си прави прекрасен подарък за празника. За да разсеят и последните съмнения около спортните качества на дизеловите мотори, „властелините на пръстените“ създават RS 5 TDI, в което поставят последната еволюция на двигател с легендарното означение. 3-литровото Coupe, дело на Quattro GmbH, е не просто по-мощно и по-бързо от 6-цилиндрови TDI-та на концерна Volkswagen със своите 385 к.с. и 750 Нм. При тази машина инженерите за първи път са добавили към двата конвенционални турбокомпресора и електрически. Така от идеалното средство за скоростно придвижване по германските магистрали хората в Инголщат са направили истинска „бегачка“, която ще се чувства добре и на пистата, и при старт от светофара би застрашила дори RS 6. Прототипът „спринтира“ от 0 до 100 км/ч само за четири секунди и „взима“ на серийното RS 5 с 450 „бензинови“ конски сили половин секунда. Максималната скорост също е драстично увеличена – до „значително повече от 280 км/ч“, както съобщават от Audi.Улрих Вайс, ръководител на проекта, споделя: „Сега турбодупката окончателно е история“. Мъжът държи в ръцете си част с тегло около пет килограма, малко по-голяма от ананас. Тя е турбината, задвижвана от мощен електромотор. Свързан към 48-волтовата мрежа на автомобила, агрегатът достига 72 000 оборота само за 200 милисекунди. И докато конвенционалните турбокомпресори още „чакат“ ценния поток от отработени газове, моторът вече е получил увеличеното налягане в цилиндрите. „2-3 секунди при ускорение направо или в завой са достатъчни, за да се включат и традиционните турбота“, казва Вайс. Афинитет към високи оборотиОще първото тестово шофиране потвърждава думите на германеца. 6-цилиндровият мотор реагира толкова бързо и спонтанно, че стрелката направо се изстрелва до червената зона на оборотомера. И тъй като инженерите са поработили и върху цилиндровия блок, двигателят без проблеми се „развърта“ с повече от 5500 об/мин. Ако се състезавате с RS 6 Avant, шофьорът на комбито ще се поизпоти доста в опитите си да запази първата позиция. На старт Coupe-то веднага печели няколко метра, всяко доускорение доставя истинско удоволствие, а излизането с газта до пода в завоите е величествено. И ако преди човек можеше да преброи до три, докато един от големите „охлюви“ създаде необходимото налягане, сега силата на TDI се стоварва толкова бързо и експлозивно, колкото юмрукът на Кубрат Пулев върху главата на противника му. Единственото предупреждение идва под формата на колкото фино, толкова и противно бръмчене, което прилича на звук, идващ от нечия спалня. Това е единственият шум, който електрическото турбо издава. Авторите на проекта обаче искат да го премахнат, тъй като той не допринася за цялостното усещане за качество, типично за Audi. Нищо, че е много характерен и че бързо изчезва в изкуствено създадения звук на изпускателната система. Решението за Sound generator е наложено от големия брой катализатори при дизела, които са пречка за добрата акустика. Така, макар и изкуствен, звукът на машината е величествен. Вайс и колегите му са се постарали толкова много при композирането на „саунда“, че са комбинирали звуци от хотрод V8 и корабен двигател. Надали някой дизел би могъл да радва слуха повече! Както и да реагира толкова спонтанно. На хартия дизелът на Аudi превъзхожда само с четири конски сили и десет нютонметра тритурбо мотора, който M GmbH поставя на BMW M550d например. На практика обаче разликата между двата агрегата се изразява в много повече от 0,6 сек за традиционния „спринт“. И ако на пистата машината от Мюнхен се проявява като порядъчно бърза, то при ускорение и доускорение тя няма шанс срещу концепта. Ниският разход не е забравенВъпреки че Audi “изстрелва“ дизела в лигата на суперспортните автомобили, неговият икономичен характер не се променя. Естествено, разходът е далеч от онези 4,2 литра, с които се задоволява базовото А5 със 163 „коня“. Вайс обаче смята, че консумацията може да падне до „по-малко от 5 л“ при по-нататъшните подобрения на агрегата, които при всички положения ще бъдат направени. Шефът по разработката на двигателите обещава, че RS 5 TDI няма да остане само прототип. В същото време подобна модификация трудно би стигнала до серийно производство, тъй като A5 и RS 5 са модели на възраст, а Вайс има нужда поне от година, за да финализира проекта. Иновативният задвижващ агрегат обаче има големи шансове за вграждане в следващото Q7, което ще се появи към края на година, новото А4 (от 2015) или А6 (на пазара до две години). „Навсякъде, където „влиза“ актуалният V6 TDI, можем да поставим и новия мотор“, обещава Вайс.
 
       Volkswagen направи Amarok Power за Вьортерзее
      Volkswagen направи Amarok Power за Вьортерзее
    
     
       Skoda Yeti Xtreme дебютира във Вьортерзее
      Skoda Yeti Xtreme дебютира във Вьортерзее
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!
 Статии
     Статии   Audi Видеa
    Audi Видеa   
    

