Audi RS 5 TDI Concept: довиждане, турбодупка!

Общи 29 май 2014 | Speed-Press.com A- A+ 11335 посещения | без коментари

Audi празнува 25-ия рожден ден на TDI и си прави прекрасен подарък за празника. За да разсеят и последните съмнения около спортните качества на дизеловите мотори, „властелините на пръстените“ създават RS 5 TDI, в което поставят последната еволюция на двигател с легендарното означение. 3-литровото Coupe, дело на Quattro GmbH, е не просто по-мощно и по-бързо от 6-цилиндрови TDI-та на концерна Volkswagen със своите 385 к.с. и 750 Нм. При тази машина инженерите за първи път са добавили към двата конвенционални турбокомпресора и електрически. Така от идеалното средство за скоростно придвижване по германските магистрали хората в Инголщат са направили истинска „бегачка“, която ще се чувства добре и на пистата, и при старт от светофара би застрашила дори RS 6. Прототипът „спринтира“ от 0 до 100 км/ч само за четири секунди и „взима“ на серийното RS 5 с 450 „бензинови“ конски сили половин секунда. Максималната скорост също е драстично увеличена – до „значително повече от 280 км/ч“, както съобщават от Audi.Улрих Вайс, ръководител на проекта, споделя: „Сега турбодупката окончателно е история“. Мъжът държи в ръцете си част с тегло около пет килограма, малко по-голяма от ананас. Тя е турбината, задвижвана от мощен електромотор. Свързан към 48-волтовата мрежа на автомобила, агрегатът достига 72 000 оборота само за 200 милисекунди. И докато конвенционалните турбокомпресори още „чакат“ ценния поток от отработени газове, моторът вече е получил увеличеното налягане в цилиндрите. „2-3 секунди при ускорение направо или в завой са достатъчни, за да се включат и традиционните турбота“, казва Вайс. Афинитет към високи оборотиОще първото тестово шофиране потвърждава думите на германеца. 6-цилиндровият мотор реагира толкова бързо и спонтанно, че стрелката направо се изстрелва до червената зона на оборотомера. И тъй като инженерите са поработили и върху цилиндровия блок, двигателят без проблеми се „развърта“ с повече от 5500 об/мин. Ако се състезавате с RS 6 Avant, шофьорът на комбито ще се поизпоти доста в опитите си да запази първата позиция. На старт Coupe-то веднага печели няколко метра, всяко доускорение доставя истинско удоволствие, а излизането с газта до пода в завоите е величествено. И ако преди човек можеше да преброи до три, докато един от големите „охлюви“ създаде необходимото налягане, сега силата на TDI се стоварва толкова бързо и експлозивно, колкото юмрукът на Кубрат Пулев върху главата на противника му. Единственото предупреждение идва под формата на колкото фино, толкова и противно бръмчене, което прилича на звук, идващ от нечия спалня. Това е единственият шум, който електрическото турбо издава. Авторите на проекта обаче искат да го премахнат, тъй като той не допринася за цялостното усещане за качество, типично за Audi. Нищо, че е много характерен и че бързо изчезва в изкуствено създадения звук на изпускателната система. Решението за Sound generator е наложено от големия брой катализатори при дизела, които са пречка за добрата акустика. Така, макар и изкуствен, звукът на машината е величествен. Вайс и колегите му са се постарали толкова много при композирането на „саунда“, че са комбинирали звуци от хотрод V8 и корабен двигател. Надали някой дизел би могъл да радва слуха повече! Както и да реагира толкова спонтанно. На хартия дизелът на Аudi превъзхожда само с четири конски сили и десет нютонметра тритурбо мотора, който M GmbH поставя на BMW M550d например. На практика обаче разликата между двата агрегата се изразява в много повече от 0,6 сек за традиционния „спринт“. И ако на пистата машината от Мюнхен се проявява като порядъчно бърза, то при ускорение и доускорение тя няма шанс срещу концепта. Ниският разход не е забравенВъпреки че Audi “изстрелва“ дизела в лигата на суперспортните автомобили, неговият икономичен характер не се променя. Естествено, разходът е далеч от онези 4,2 литра, с които се задоволява базовото А5 със 163 „коня“. Вайс обаче смята, че консумацията може да падне до „по-малко от 5 л“ при по-нататъшните подобрения на агрегата, които при всички положения ще бъдат направени. Шефът по разработката на двигателите обещава, че RS 5 TDI няма да остане само прототип. В същото време подобна модификация трудно би стигнала до серийно производство, тъй като A5 и RS 5 са модели на възраст, а Вайс има нужда поне от година, за да финализира проекта. Иновативният задвижващ агрегат обаче има големи шансове за вграждане в следващото Q7, което ще се появи към края на година, новото А4 (от 2015) или А6 (на пазара до две години). „Навсякъде, където „влиза“ актуалният V6 TDI, можем да поставим и новия мотор“, обещава Вайс.

 
Ключови думи:   Audi
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте