Смъртна опасност при катастрофа с ATV

Общи 29 октомври 2013 | Speed-Press.com A- A+ 16415 посещения | без коментари

Изключително високата опасност при инциденти с ATV-та доказва изследователски проект на застрахователни компании в Германия. Рискът от смърт или много тежки наранявани при управление на „четириколка“ е около десет пъти по-голям, отколкото при шофиране на лек автомобил, смята ръководителят на проекта Зигфрид Брокман. Проблемът при инцидентите с ATV-та е много сериозен и с оглед на факта, че 85% от ПТП-тата са причинени от водачите на т.нар. Quad-ове. Oколо 40% от катастрофите пък ставали без участието на други превозни средства, най-често заради грешка на водача.
Краштест на полигона на Dekra доказва колко зле взимат завоите подобните на мотоциклет возила с четири дебели гуми. Със скорост 52 км/ч ATV се блъска в изправени дървени колове и се преобръща няколко пъти. „Водачът“ (крашдъми) излита във въздуха.
За лошото поведение на пътя и за трудното управление на „четириколките“ има няколко причини. Много Quad-ове нямат диференциал – т.е. вътрешното и външното за завоя колело се движат с една и съща скорост. Водачът подава газ с палеца – като при натискане на звънец. „При рязко подаване на газ машините направо се „изстрелват“, обяснява Брокман. А управлението е екстремно тежко. Експертът говори за отвратителна комбинация от много фактори, тъй като към всичко изброено дотук се добавя и липсата на ABS, който би бил полезен при аварийно спиране.
Съгласно действащия закон в България дори 16-годишните водачи, притежаващи категория АМ, могат да управляват ATV-та с тегло до 350 кг и максимална скорост до 45 км/ч. В чести случаи обаче машините от този тип са модифицирани и така стават по-бързи, казва Брокман. По-мощните Quad-ове развиват скорост над 100 км/ч, но за тях ви трябва СУМПС категория В. Някои производители предлагат още по-мощни ATV-та, които често пъти се регистрират като селскостопански машини.
Според Брокман в ЕС няма изгледи да бъде въведена специална категория за управление на ATV-та. Нейна алтернатива биха могли да бъдат специални указания и упражнения при покупка, смята експертът. Той се обръща към производителите с апела да започнат поставяне на диференциал на Quad-овете – и то по-рано от 2016 г., както изисква ЕС.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте